mandag 22. oktober 2007

Strikkefestival 18.- 20.oktober

Har vært på strikkefestivalen på Tveitasenteret i Oslo. Var på foredraget torsdag kveld der Amy R. Singer fra Knitty snakket om boken sin "No sheep for you". Litt av hvert å ta med derfra. Og det var svært hyggelig å møte nye likesinnede strikke-damer. Eva Anette (oktober 2007) har fine bilder i bloggen sin.

Fredag deltok jeg på Amy Singer's kurs i Tuscany shawl. Og har nå et helt sjal å strikke...!

Utenfor butikken til Mauds garn satt Annemor Sundbø, forfatter av bl.a. disse bøkene







Var på fordraget hennes senere på ettermiddagen, der hun snakket om sin skattejakt i strikkehistoria, strikkeminner, symbolspråk, folketru og trådrestar. Etterpå fikk vi ta og kjenne på noen av alle de gamle strikkeplaggene som er avbildet i bøkene hennes.

Det var mye strikke- hekle- osv aktiviter som var der, og jeg fikk nok ikke med meg alt. Men jeg støtte da på denne damen (EMS) som hadde tatt turen helt fra Lierne. Ååååh... hun hadde noen strikkepinner bl.a fra Grafton Fibers som jeg bare måtte ha, og jeg grep dypt i lommeboka da, mens sjansen var der.......!!!?? ikke sant, det er neimen ikke strikkefestival hver dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så spennende... Neste gang må jeg prøve å ta meg tid.