fredag 4. desember 2009

52 par sokker på et år

Jeg har plumpet ut i det og blitt med på along på Ravelry: 52 pair plunge III, fra 1. juni 2009 til 1. juni 2010. det skulle bli jevnt over 1 sokkepar i uka.....

Har strikket flere av disse, babysokker som sitter på foten her i garn fra Cherry Tree Hill:
har strikket babysokker til Gamle Oslo Husflidslag som gir videre til Grønland helsestasjon og som gir videre til nye Gamle-Osloborgere. Husflidslaget har hatt babysokkestrikke-konkurranse i år, mitt bidrag(under) er innsendt. Mange fluer i en smekk; restegarnlageret minker og mange par sokker til "plønsjen"!
Så er der 10 par av Baby Monkey Socks, av Sheri Berger, The Loopy Ewe

Cookie.A's Summer Sox er et av de mest vellykkede sokkepar jeg har strikket. Enkel ribbestrikk med litt mønstervariasjon gir god passform og pent utseende. Anbefales på det varmeste.
Garnet jeg har brukt er Cherry Tree Hill, Supersock Select semi-solids, fargen heter dusty rose. På pinner 2mm selvfølgelig.
Jeg er snart halvveis i plønsjen, alle de andre sokkene jeg har strikket i høst kan sees på Flickr og på Ravelry

3 kommentarer:

Hanne sa...

Har du sett for en flott produskjon :D Jeg er så imponert over dere som er med på den alongen, stå på sier jeg :D

Amanda sa...

Love those socks Metta! You are such a good sock knitter.

LivM sa...

Det var en utrolig flott produksjon. Dessuten er det jo en smart måte å få brukt restegarn på. Cookie sokkene dine var lekre!