søndag 7. februar 2010

trekantsjal




2 fluer i en smekk; disse nøstene fra flere hemmelige uvenner ble til et trekantsjal
(Ravelry-link) som jeg deltar med i Huv-konkurransen på Hobbyboden, og er også mitt første sjal i 10shawls-in-2010-gruppen på Ravelry.
Klarte å bruke opp alt det svarte Bali fra Jacobsdal, nesten 3 hele nøster, og et helt nøste med svart Faerytale fra Du store alpakka gikk med. Brorparten av ukjent stigegarn i lilla-rosa-svart-hvitt ble effektfulle striper, og nøstet lys lilla båndgarn Firenze ble betraktelig mye mindre!
Strikket ferdig på en uke i januar. Begynnelsen og økningene er kopiert fra Ishbel, strikket glattstrikk og riller om en annen etterhvert som jeg fant det penest og avsluttet med bølgemønster i rapporter over 11 masker fra et mønster som jeg ikke finner igjen linken til.

1 kommentar:

mimouna sa...

Synes dette ble lekkert jeg! Nesten litt sånn Tine Solheim-aktig, fint med mange ulike garnkvaliteter og teksturer. Uvenngarn er gøy!